2012. December 15.

A jó alvás titka


Az alvás

 

Az alvás az egészségünk egyik legfontosabb részét képezi. Egy kiadós alvás során nemcsak testünk pihen, de szellemileg is feltöltődünk. Állatokon végzett kísérletek alapján az alvás javítja a tanulási képességet és a memóriát. A legtöbb felnőttnek napi 6-8 óra alvás elegendő, a túl sok vagy túl kevés alvás viszont fordított hatással van az egészségünkre. Az alváshiány napjainkban már olyan krónikus állapot, hogy sokan észre sem veszik, hogy ebben szenvednek. A kutatások azonban megállapították, hogy a túl kevés alvás komoly, messze menő hatással lehet egészségünkre.
 

Az alváshiány (vagy megszakított alvás) következményei

 
Az alváshiány idő előtti öregedéshez vezethet, mivel a növekedési hormonok termelődése elsődlegesen a mély alvási szakaszban történik. Ezek a növekedési hormonok segítenek, hogy fiatalnak nézzünk ki és érezzük magunkat. Az alváshiány további következményei továbbá az immunrendszer legyengülése, tumornövekedés felgyorsulása, a memória gyengülése és pre-diabetikus állapot fellépése. Az alváshiány a közúti balesetek számát is jelentősen növeli, a fáradt sofőrök ugyanis veszélyesebbek, mint azok, akik ittasan ülnek a volán mögé.
Az elveszett alvás már soha nem pótolható, és a tartós alváshiány egészség károsító hatása összeadódik. Az egész életünket tönkre teheti a kevés alvás.
 
Az alváshiány (vagy megszakított alvás) következményei
 

 

Javaslatok az álmatlanság leküzdésére

 

Testedzés

 
Végezzünk testedzést hetente minimum 3 alkalommal, legalább 30 percig. A testmozgás lehetőleg vegye igénybe az egész testünket és rendesen izzadjunk meg a végzése közben. A rendszeres testmozgás segít szervezetnek a stressz leküzdésében, hogy éjszakáink nyugodtabban teljenek.
A sportolás és a lefekvés közt minimum 3 óra teljen el!
 

Rendszer

 
Próbáljunk meg lehetőség szerint minden nap ugyanakkor lefeküdni és felkelni a hétvégéket is ideértve. Testünk hamar megszokja a rendszerességet és így nem lesz gondunk az elalvással.
 

Nyugodt környezet és kikapcsolódás

 
Hálószobánk legyen sötét, csendes, hűvös és levegős. Ha szükséges, akasszunk fel sötétítőfüggönyt, vagy tegyük át fekhelyünket egy kevésbé zajos helyre.
Vezessen be olyan módszereket, amelyek segítenek elaludni. Senki sem tud kikapcsolódni, ha a munkája vagy az elvégzendő házimunka miatt aggódik. Olvasson egy könyvet vagy kapcsolja be a rádiót, hogy elvonja a figyelmét és megnyugodhasson.
 

Csak szex és alvás!

 
Hálószobánkból száműzzünk minden zavaró elemet, így a televíziót, számítógépet és a telefont is. Lehetőség szerint csak pihenésre, alvásra és szeretkezésre használjuk a hálószobát.

 

Kényelem

 
Feküdjünk kényelmesen! Semmi sem rosszabb, mint folyton forgolódni és kényelmetlen pózban aludni. Ehhez azonban elengedhetetlen egy jó matrac, párna és takaró.
 
A NOVETEX termékek megteremtik Önnek a legszebb karácsonyi hangulatot, kényelmet és luxust nyújtanak. Tudja meg Ön is, hogy milyen belehuppanni egy kényelmes, nyugodtságot sugárzó ágyba, megkoronázva az érzetet egy tökéletes tartást biztosító anatómiai memory párnával. Ne engedje, hogy az álmatlan éjszakák elrontsák a napjait! A NOVETEX biztosítja Önnek a békés, pihentető éjszakákat és a friss, energiával teli reggeli ébredést!
 

Egészséges és pihentető alvás a Novetex-el

 
Biomatrac: Kényelem és egészség egy matracban! Tapasztalja meg Ön is, milyen egyedülálló és utánozhatatlan érzés egy biomatracon aludni és frissen, kipihenten ébredni!
 
Wellsoft termékek:Engedje, hogy a puha, simogató tapintású wellsoft termékek elvarázsolják az estéit és melegséggel, szeretettel töltsék meg az együtt töltött időt!
 
Anatómia memory párna:Hagyja, hogy a párnája álomba ringassa Önt és a súlytalan felhők fölé repítse! Érezze, ahogy a párna tökéletesen igazodik nyakához, miközben óvatosan ellazítja izmait! Ne fájjon a feje a párnája miatt!
 
Aroma párna: Érezze Ön is az aroma párnák gyógyító, jótékony hatását! Próbálja ki a levendula nyugtató, átható illatát, vagy akár a borsmenta fájdalomcsillapító, stresszoldó hatását!
 
 

 




vissza

Várjuk együtt a Karácsonyt!

Sok embernek elengedhetetlen a karácsonyi készülődéshez a hóesés és ez bizony érthető, mivel enyhe időben nehezebben élhető át az ünnepi hangulat. Pár nappal ezelőtt még... Folytatás a cikkben!

 

2012. December 14.  0 komment  olvasva: 310 alkalommal 

Tovább olvasom

Vedd fel a harcot az elektroszmoggal!

Napjainkban egyre gyakrabban hallhatunk az elektroszmog fogalmáról és számtalan egymástól eltérő véleménnyel találkozhatunk azzal kapcsolatban, hogy van-e egészségkárosító hatása vagy nem kell tartanunk a technika rohamos fejlődésének következményeitől.

2012. December 11.  0 komment  olvasva: 474 alkalommal 

Tovább olvasom

Advent - készülődés karácsonyra II.rész - Bronzvasárnap

A bronzvasárnap a remény üzenete. A második gyertya meggyújtásával lehetőséget kap arra, hogy megváltoztassa a jövőjét! Fontos, hogy ez a nap... Folytatás a cikkben!

2012. December 09.  0 komment  olvasva: 285 alkalommal 

Tovább olvasom

A legjobb karácsonyi ajándék 2012

 A karácsonyi ajándékválasztás sok fejtörést okozhat szinte mindannyiunknak. Vajon jó lesz-e az ajándék? Tetszik majd neki? Remélem, nem érti félre! Ezek miatt nem kell többé aggódnod, hiszen megvan, mivel lepheted meg a szeretteidet, barátaidat, aminek garantáltan örülni fognak.

2012. December 07.  0 komment  olvasva: 254 alkalommal 

Tovább olvasom

Nyomástérkép a tökéletes matracért

 Magyarországon a teljes vásárlói réteg 5%-a tekinthető egészségtudatos vásárlónak, akik felismerik a jó alváshoz szükséges matrac igényét. Ők hajlandóak felkeresni és kipróbálni többféle matracot is, és a számukra megfelelőt vásárolni. Svédországban 60% felett van az egészségtudatos vásárlói réteg. A nyomástérképes matrac segítségével Ön is megtudhatja, hogy melyik matrac a legideálisabb számára.

2012. December 07.  0 komment  olvasva: 547 alkalommal 

Tovább olvasom