2013. Április 15.

Alvásnapló


Alvásnapló - Hogyan és miért vezessem?

Életünk során valamennyien szenvedhetünk alváshiánytól, amit orvosolni lehet, ha elegendő időt és megfelelő körülményeket biztosítunk a pihenésre. Alvászavarunk akkor van, ha rendszeresen sokáig forgolódunk az ágyban anélkül, hogy álomba tudnánk merülni. Egy alvási napló segítségével könnyen eldönthetjük, hogy elegendő időt fordítunk-e alvásra, valamint, hogy van-e valamilyen alvászavarunk. Segítséget nyújt a szakembernek alvási szokásairól, aminek segítségével könnyebben felállíthatja a diagnózist

Mi az alvásnapló?

Az alvásnapló nem más, mint egy táblázat, melyet érdemes a hét napjaira lebontva vezetni, amibe a következő adatokat gyűjtheti:

1. Mikor fekszik le, mikor ébred föl?

2. Mennyi ideig is milyen mélyen alszik?

3. Felkel-e az éjszaka során, ha igen hány alkalommal?

4. A nap során hány alkalommal és mennyi koffeint illetve alkoholt fogyasztott?

5. Mit evett, mit ivott a nap során (különösen fontos az esti étkezés)?

6. Milyen volt a hangulata?

7. Milyen gyógyszereket szedett a nap során?

Hogyan is néz ki egy alvásnapló?

Alvásnapló minta

 

Ha a naplóban lévő adatok a következőkre mutatnak rá, akkor feltehetően alvászavarral küszködünk, és érdemes felkeresni háziorvosunkat:

  •  
  • rendszeresen legalább 30 perc szükséges az elalváshoz
  • rendszeresen felébredünk hosszabb időre az éjszaka közepén
  • gyakran szunyókálunk
  • gyakran érezzük magunkat napközben álmosnak, különösen olyankor, ha nem megfelelő időpontokban alszunk el

 

Készítette: Tóth Andrea - Alvásszakértő
NOVETEX Matrac Biomanufaktúra

 




vissza
Kapcsolódó termékek
Vákuum matrac, kemény - <font color=Purple>TED Angel</font color>

Vákuum matrac, kemény - TED Angel

44 990 Ft. -tól
2013. Április 15.  0 komment  olvasva: 1828 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Április 10.  0 komment  olvasva: 701 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Március 24.  0 komment  olvasva: 853 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Március 01.  0 komment  olvasva: 842 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Március 01.  0 komment  olvasva: 808 alkalommal 

Tovább olvasom