2013. Június 17.

Alvás 2


Természet egyik nagy ajándéka számunkra! A gerinces élőlények többségének és néhány rovar faj szervezetének természetes pihenő állapota. Szerencsére nem kivétel ez alól az ember sem! Van, aki számára nem más, mint időpocsékolás és van, akinek a számára a legtökéletesebb újjászületés. Az alvás életének nélkülözhetetlen szakasza hiánya befolyással van a teljesítő képességére és szervezete egészségi állapotára. Az alvás megvonása súlyos pszichés zavarokat okozhat, nem véletlenül alkalmazták és sajnos alkalmazzák napjainkban is a kínzás egyik módozataként.

 

Tanuljunk meg aludni!

 

Rohanó világunkban, a XXI. században az alvászavar az egyik legelterjedtebb népbetegség. Mivel a megfelelő, pihentető alvás testi- lelki egészségünk egyik motorja, így érdemes kellő figyelmet fordítani a probléma orvoslására. Ezen betegségek közül is a leggyakoribb az insomnia, vagyis a kóros álmatlanság. A fejlett országokban a felnőtt lakosság csaknem egyharmada küzd ezzel a panasszal.

 

Az első lépés, hogy egyáltalán meg tanuljunk aludni! Így fontos, hogy megszabaduljunk az alvás körül keringő mítoszoktól. Tévedés például, hogy 8 óra alvás a „kötelező" a kipihentséghez. Ez átlagosan inkább 7- 7,5 óra, de persze lehetnek nagy eltérések is, amik ettől még nem mondhatóak kórosnak. A mennyiségnél fontosabb az alvás minősége: ennek legjobb jellemzője, hogyan érezzük magunkat másnap reggel. Az, hogy éjszaka felébredünk, természetes is lehet, alapvetően ez nem jelent problémát. Fontos továbbá a rendszeres életmód és bioritmusunk megfigyelése. Sokszor ugyanis lehet, hogy azért nem vagyunk álmosak, mert a belső óránk még „nem tart az alvásnál"- vannak este aktívabb emberek, akik normál körülmények között sem tudnak korán elaludni.

/Forrás: Semmelweis Figyelő/

 

Az alvás fontossága

 

Néhány  elalvást segítő praktika

 

Eleink éltében is előfordult, hogy nehezen jött álom a szemükre. A különböző elalvást segítő módszerek egész seregét vetették be.

 

A természet aromái

 

Az egyik legismertebb, amely mellékhatások nélkül alkalmazható az aromaterápia. Sok növény  nyugtatólag hat a szervezetre, mint például a levendula és a kamilla. Rendszeresen használták és használjuk a mai napig is nyugtató tulajdonságaik miatt. Szárított virágaikat kis zsákokba az ágy támlájára vagy a párnahuzatba helyezték. A speciális aroma tasakos párnák a mai napig segítenek a nyugodt alvásban.

 

Gyógyteákkal az álmatlanság ellen!

 

Évszázadok óta iszunk különböző nyavalyákra gyógyteákat. A természet patikájában az álmatlanságra is akad megoldás. Az egyik ilyen csoda növény a citromfű. Tea formájában fogyasztva nyugtató hatással van az idegekre, de rémálmok és elalvási gondok esetén is hathatós segítséget nyújt.

 

Szabad a sör!

 

Népi megfigyelések bizonyítják, hogy a komlónak nyugtató, altató és emésztés elősegítő hatása van. Ezzel minden sörfogyasztó tisztában van! A sör alkohol tartalma miatt még is inkább az ártatlanabb komlótoboz teát használja nyugtalanság és alvászavarok ellen!

 

Igyunk inkább tejet, avagy, aki nem szereti a sört!

 

A tejben lévő kalcium oldja a feszültséget, csökkenti az izomgörcsöket, és ezzel segíthet az elalvásban. Nem utolsó sorban meleg tej kortyolgatása közben kisimulnak az idegek és talán kicsit megint gyereknek érezheti magát, amikor a szülei gondoskodtak a nyugodt éjszakáiról.

 

A zavartalan éjszaka és a pihentető alvás mindenkinek jár! Érdemes oda figyelnie néhány egyszerű dologra, amivel csökkentheti az átvirrasztott éjszakai órák számát.

 

  • a megfelelő matrac és az alvási szokásainak, testalkatának megfelelő formájú és magasságú párnaelősegíti a pihentető alvást
  • lefekvés előtt szellőztessük ki a szobát, alacsonyabb hőmérsékletű helyiségben könnyebben elalszik
  • esti órákban ne fogyasszon megterhelő ételeket, az éjszakai órák nem az emésztésre valók, a teli gyomor akár kellemetlen álmokat is okozhat
  • kerülje, az alkohol és koffein tartalmú italok fogyasztását és elalvás előtt lehetőleg ne dohányozzon
  • amennyiben megoldható a hálószoba legyen sötét, ilyenkor növekszik a Melitonin termelődése ez a hormon segíti szervezetét az elalvásban
  • lehetőség szerint ne tegyen elektromos berendezéseket a hálószobába az általuk kibocsájtott elektroszmog zavarólag hat a szervezetére gátolhatja a pihentető alvást
  • elektroszmog szűrő használatával csökkentheti a káros kisugárzások romboló hatását

 

Mi a NOVETEX csapata azon dolgozunk, hogy hozzá segítsük Önt a nyugodt, pihentető alváshoz!

Háló társról és pizsamáról Önnek kell gondoskodnia az összes többit nálunk beszerezheti!

 

Készítette: Tóth Andrea - Alvásszakértő
NOVETEX Matrac Biomanufaktúra




vissza
2013. Június 17.  0 komment  olvasva: 1136 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Június 17.  0 komment  olvasva: 1716 alkalommal 

Tovább olvasom

Motoros ágyrács

A motoros ágyrács jellemző tulajdonságai a fokozatmentesen állítható fej és lábrész, és a 4 törésponttal kombinált, 5 zónás elrendezés. Derékmagasságban szabályozható keménységnek és a terhelést megfelelően elosztó, hosszában végigfutó hevederezésnek, valamint a rugalmasan rögzített lécezésnek köszönhetően kiváló a testkontúr követés.

2013. Június 07.  0 komment  olvasva: 1006 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Június 03.  0 komment  olvasva: 767 alkalommal 

Tovább olvasom

2013. Június 03.  0 komment  olvasva: 781 alkalommal 

Tovább olvasom