2016. November 04.

Alvási környezet hatása a pihentető, egészséges alvásra


Az alvási környezet nagymértékben meghatározza az éjszakai pihenésed

Ébredtél már egy fárasztó, javarészt álmatlan éjszaka után, hogy fáradtabb vagy, mint mikor lefeküdtél? Mik lehetnek ennek az okai? Nagymértékben befolyásolja az alvást az életmódod, de azt mindig a körülmények és a hétköznapok, valamint annak rendszeressége, rendszertelensége szabályozza.  

A megfelelő alváskörnyezet kialakítása az, ami a napi programodtól függetlenül biztonságot adhat neked éjszakára.

A megfelelő alváskörnyezet kialakításához vedd számba az alvást befolyásoló tényezőket, az alvási környezet hatásait.

  • Számodra megfelelő az alvásklíma a hálószobádban?
  • Milyen a hálószobád elhelyezkedése?
  • Hol helyezkedik el az ágyad?
  • Mindenhol elalszol?



Hogy alakítsd az alvásklímát?

Figyelj a megfelelő hőmérsékletre!

Túl meleg hálószobában kitakaródzol, elveszíted a biztonságérzeted, és nyugtalanná válsz. Válassz vékonyabb takarót, vagy akárcsak egy lepedőt teríts magadra.

Túl hideg esetén a tested nem tud pihenni, mert azzal törődik, hogy felmelegedjen. Válassz melegebb pizsamát, húzz zoknit.

Milyen fekvésű legyen a hálószobád?

Új építkezésnél még könnyebben eldöntheted, hol helyezkedjen el a hálószobád, de sokszor nem tudod ezt befolyásolni. Lehetőleg keleti fekvésű hálószobát válassz, hogy a nap ne melegítse túl a délutáni órákban.

Hol helyezkedjen el az ágyad?

Ha kicsit járatos vagy a Feng-Shui ismeretekben, akkor sok szempontot olvashatsz az ágy elhelyezéséről.

De egy fontos szempont, hogy igyekezz az ágyadat észak-déli irányban elhelyezni. Ez nagyban segíti az éjszakai nyugalmadat, különben azt gondolod, te magad vagy az iránytű, és igyekszel ezt az észak-déli pozíciót felvenni.

Mindenhol elalszol?

Azt csak gondolod, hogy ez így van! Ha most így is érzed, ez nagyon hamarosan meg fog változni! Sok ember szájából elhangzik, hogy csak a saját ágyában tud aludni, és tényleg nehéz a megszokott környezetből kiszakadva jól pihenni. A szokatlan színek, szagok, hangok, idegen ágy, ismeretlen párna komoly problémákat okozhat.

 

Vigyél rendszerességet az estéidbe. Alakíts ki megszokott, napi rutinszerű rituálékat kedved szerint.

Mindig azonos időben feküdj és azonos időben kelj! 

 

 

 

 

 












 




vissza
Kapcsolódó termékek
Boneco 2261 Légtisztító Hepa filteres

Boneco 2261 Légtisztító Hepa filteres

64 990 Ft.
Tempur fedőmatrac 7 cm

Tempur fedőmatrac 7 cm

189 990 Ft. helyett 170 990 Ft.

A TÖKÉLETES FŰSZERES FORRÓCSOKI PILLECUKORRAL

Itt találod az isteni finom forrócsoki receptjét.

2016. Október 28.  0 komment  olvasva: 612 alkalommal 

Tovább olvasom

Nedvességtaszító teflon matrachuzat, és matracvédő

Speciális Teflon matrachuzat. Akár évekkel is meghosszabbítja a matrac élettartamát. Meggátolja, hogy bármilyen folyadék bekerüljön a matracba.

2016. Október 10.  0 komment  olvasva: 962 alkalommal 

Tovább olvasom

Éjszakai bepisilés

Éjszakai bepisilés okai. Mit tehetünk ellene? Matracvédő, átmosható kókuszmatrac nagyban hozzájárulhat az éjszakai nyugalomhoz.

2016. Október 07.  0 komment  olvasva: 759 alkalommal 

Tovább olvasom

Az olcsó matrac átka

Úgy érzi magát reggelente, mintha egy hete nem aludt volna - fájós háttal, nyakkal, köhögve - tüsszögve kel, rendszeresen fáradtan, fájdalmas és merev izmokkal ébred? Bizony egy rossz, régi vagy új, de olcsó matrac is okozhatja ezeket a tüneteket...

2016. Szeptember 23.  0 komment  olvasva: 943 alkalommal 

Tovább olvasom

2016. Augusztus 19.  0 komment  olvasva: 739 alkalommal 

Tovább olvasom